دستور تهیه انواع زولبیا و بامیه خانگی ویژه ماه رمضان

همه چیز در مورد این خوشمزه های دوست داشتنی

طرز تهیه بامیه حرفه ای خانگی

1399/1/24 18:52
نویسنده : سعیده
1,559 بازدید
اشتراک گذاری

سلام علیکم 🙋

بهتره از ترازو استفاده کنید اگه ندارید از لیوان دسته دار فرانسه

مواد لازم :
آرد سفید قنادی ۱۵۰ گرم یا یک لیوان دسته دار فرانسه
آب ۲۴۰ گرم یا یک لیوان پر لبالب
کره یا روغن جامد بیست گرم
تخم مرغ درشت دو عدد
عسل یا شهد یک قاشق (از همون شهدی که درست کردید بریزید واسه قهوه ای شدن رنگ بامیه هست دوست دارید بامیه زرد رنگ باشه نریزید)(دستور تهیه شهد)

آب و کره رو شعله گاز بزارید تا حباب های ریزی بزنه حباب که زد آرد الک شده رو یک دفعه بهش اضافه کنید بهتره از قابلمه تفلون استفاده کنید.

آرد رو که اضافه کردید به سرعت بزنید تا خوب مخلوط شه شعله رو کم کنید و مدام با پشت قاشق چوبی هم بزنید و تکه تکه کنید تا خوب پخته بشه و آب درون خمیر تبخیر بشه حدود هشت تا ده دقیقه زمان میبره سپس به ظرف دیگه منتقل کنید تا از داغی بیفته سرد نشه فقط از داغی بیفته.

شهد یا عسل اضافه کنید تخم مرغ اولی بهش اضافه کنید و حدود یک دقیقه با همزن بزنید تا تخم مرغ به خورد خمیر بره تخم مرغ دومی بزنید و باز با همزن بزنید اگه دیدید خمیر حالت چسبناک داره کافیه ولی مال من کمی سفت بود یک تخم مرغی رو تو یک پیاله شکستم و با چنگال هم زدم و یک قاشق از این تخم مرغ بهش اضافه کردم و دوباره زدم.

تو قیف ریختم همانطور که تو فیلم میبیند تو روغن سرخ کردم روغن بامیه برعکس روغن زولبیا نباید داغ باشه بامیه ها با شعله متوسط سرخ شن تا مغز پخت شن شهد بامیه باید سرد باشه البته در دمای محیط باشه نه تو یخچال بامیه ها رو مستقیم از روغن در میاری و میریزی تو شهد دو سه دقیقه بمونه کافیه، غلیظی شهد باید مثل عسل باشه و گرنه بامیه نرم میشه

عزیزانی که دستگاه همزن ندارن با دست ورز بدید عالی میشه

طرز تهیه بامیه حرفه ای خانگی

منبع : ashrafsoltani1348@

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)