دستور تهیه انواع زولبیا و بامیه خانگی ویژه ماه رمضان

همه چیز در مورد این خوشمزه های دوست داشتنی

نکاتی در مورد تهیه و مصرف زولبیا و بامیه و گوشفیل در رمضان 1399 - 1441

1399/1/24 13:56
نویسنده : سعیده
127 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها تمام مردم ایران و جهان درگیر ویروس ناخوانده ای به نام کرونا هستند. به احتمال زیاد ماه رمضان سال 99، با ماه رمضان های سال های گذشته از جهاتی متفاوت خواهد بود. امیدواریم با رعایت تمامی نکات بهداشتی مخصوصا در مورد افطاری ها، ماه مبارک رمضان 1441 را نیز باشکوه برگزار کنید. حتما که ماه پربرکتی خواهد بود و انشاالله با دعاهای همه، از شر این ویروس هم راحت خواهیم شد 😏

پیشنهاد می کنیم امسال به جای تهیه و خرید زولبیا و بامیه از بیرون، خودتان دست به کار بشوید. در این وبلاگ سعی می کنیم در این راه به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید و از تمامی پست ها دیدن بفرمائید 😍

میزان کالری زولبیا و بامیه

هر دانه بامیه ۸۰ کالری دارد و ۱۰۰ گرم زولبیا ۴۵۰ کالری؛ مصرف زیاد زولبیا و بامیه برای سلامت مضر است و در یک لحظه میزان زیادی کالری، چربی و قند را وارد بدن می‌کند در حالی که جذب قند زولبیا و بامیه به علت داشتن چربی زیاد ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

نکته هایی برای مصرف زولبیا و بامیه

مصرف زولبیا و بامیه موجب تشنگی می‌شود و به طور غیرطبیعی نیاز به آب را افزایش می‌دهد بنابراین از مصرف بیش از اندازه آن دوری کنید. زولبیا و بامیه را در یخچال یا محل خشک و خنک نگهداری کنید. در وعده سحری از مصرف زولبیا و بامیه خودداری کنید زیرا به علت شیرینی بالای آن، قند خون را به سرعت افزایش داده و سپس ایجاد گرسنگی زودرس در ساعات ابتدایی روز می‌کند.

نکاتی در مورد تهیه و مصرف زولبیا و بامیه و گوشفیل در رمضان 1399 - 1441

نکته های خرید زولبیا و بامیه

تا حد امکان امسال زولبیا و بامیه را از بیرون تهیه نکنید؛ ولی در صورت اجبار به این نکات توجه کنید.

زولبیا و بامیه‌های تیره را به هیچ وجه نخرید‌ و به حرف فروشند‌ه که اد‌عای سرخ و برشته‌شد‌ن آن را می‌کند‌ گوش ند‌هید‌. د‌قت کنید‌ که ذرات سوخته به آن نچسبید‌ه باشد‌. این ذرات باقیماند‌ه طبخ قبلی بود‌ه و نشانه خوبی‌ است برای آنکه بفهمید‌ د‌ر همان ظرف و با همان روغن عوض نشد‌ه قبلی سرخ شد‌ه‌اند‌.

زولبیا و بامیه‌هایی را بخرید‌ که تازه‌اند‌ و رنگ روشن و بسته‌بند‌ی مناسب د‌ارند‌. حواستان باشد‌ که زولبیا و بامیه‌هایی که زیاد‌ی زرد‌ هستند‌ هم ممکن است مشکل‌ساز باشند‌ چون بعضی‌ها به جای زعفران از رنگ برای طلایی‌شد‌ن آنها استفاد‌ه می‌کنند‌.

نکات بهداشتی محل فروش را هم که قطعا بررسی کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
24 فروردین 99 15:10
سلام شما باافتخار دنبال شدین ممنون میشم وبلاگ منو هم دنبال کنید❤😍
سعیده
پاسخ
سلام، ممنون، چشم