دستور تهیه انواع زولبیا و بامیه خانگی ویژه ماه رمضان

همه چیز در مورد این خوشمزه های دوست داشتنی

خوردن زولبیا بامیه در بارداری

1399/1/24 17:47
نویسنده : سعیده
700 بازدید
اشتراک گذاری

اسید چرب ترانس از مهمترین عوامل کاهش کیفیت باروری است. در فرایند تهیه زولبیا و بامیه غیر خانگی، اسید چرب ترانس تولید می شود که این ماده سبب کاهش کیفیت باروری در زوجین می شود. در زولبیا و بامیه علاوه بر اسیدهای چرب ترانس، ترکیب آکریل آمید ایجاد می شود که این ماده سرطان زاست و علاوه بر ایجاد ضرر، بر روی کیفیت اسپرم هم اثر منفی می گذارد.

مصرف مقدار زیاد شکر و روغن و مجاورت آنها در حرارت بالا از جمله مضرات زولبیا و بامیه است. مشکل اصلی زولبیا و بامیه، ایجاد اسید چرب ترانس است و هرچه زولبیا و بامیه تیره تر باشد میزان ترکیب آکریل آمید آن بیشتر است. متاسفانه در شیرینی فروشی ها از روغن برای چندین مرتبه استفاده می شود. در این موضوع فرقی نمی کند که زولبیا و بامیه از جای معتبر یا نامعتبر تهیه شود، بلکه فرایند تهیه آن بسیار مهم است، در واقع روند تولید این محصول به گونه ای است که علاوه بر استفاده از شکر و روغن فراوان، در فرایند تولید، ترکیبات مضر ایجاد می شود که برای سلامتی مضر است.

هرچه کیفیت روغن پایین تر و دفعات استفاده آن بیشتر باشد یا روغن حرارت بیشتری ببیند، ترکیبات مضر بیشتری تولید می شود. مصرف زولبیا و بامیه همچنین عوارض نامطلوبی بر روی برخی اعضای بدن از جمله کبد داشته که مصرف آن به خانم های باردار توصیه نمی شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)