دستور تهیه انواع زولبیا و بامیه خانگی ویژه ماه رمضان

همه چیز در مورد این خوشمزه های دوست داشتنی

آموزش زولبیا و بامیه خانگی

1399/1/24 17:05
نویسنده : سعیده
1,016 بازدید
اشتراک گذاری

برای زولبیا یه لیوان نشاسته گل رو با یه لیوان ماست پرچرب ترجیحا خانگی که شیرین نباشه با هم زن دستی میزنیم کمی زعفران دمکرده و یه قاشق غذاخوری آرد گندم هم میریزیم و باز هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشن از صافی رد میکنیم و مدت دو تا سه ساعت استراحت میدیم. مواد، زولبیا رو تو قیف میریزیم و در روغن داغ شناور به صورت دورانی میریزیم. می تونید از رینگ کمک بگیرید که کاملا گرد در بیاد. بعد از سرخ شدن بلافاصله تو شربت ولرم می ذاریم تا شهد جذبش بشه.

برای بامیه یه لیوان آب و بیست و پنج گرم کره و یه قاشق غذاخوری عسل و یا شربت بار (جهت تیره شدن رنگ بامیه) رو روی حرارت میذاریم. وقتی آب جوشید یه لیوان آرد رو یکباره میریزیم و با قاشق چوبی سریع هم میزنیم تا آب کاملا جذب آرد بشه، به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه با حرارت خیلی ملایم مواد رو هم میزنیم تا کاملا آب اضافه خمیر جمع بشه به این مرحله داغ زدن خمیر میگیم که حتما باید دقیق صورت بگیره چون هم بامیه مغز پخت میشه و هم موقع سرخ کردن خیلی ترد میشه.
بعد از مرحله داغ زدن از روی حرارت برمیداریم و توی ظرف دیگه میذاریم تا کاملا خمیر خنک بشه. دو تا تخم مرغ رو همراه کمی وانیل یکی یکی به خمیر اضافه می کنیم و از میله خمیر گیر همزن استفاده می کنیم و یا با دست هم میزنیم اگه خمیر خیلی خشک بود نصف یه تخم مرغ دیگه رو هم میریزیم حالا خمیرو تو قیف با ماسوره میریزیم و تو روغنی که هنوز داغ نشده به اندازه دلخواه با قیچی برش میزنیم و اجازه میدیم تا با حرارت ملایم سرخ بشه حداقل پنج دقیقه طول میکشه تا حدی که صدای برشته شدن بامیه رو بشنویم. وقتی که به حد کافی سرخ شد تو شربت ولرم رو به سرد میذاریم تا شهد بخورد بامیه بره.

برای شربت دو لیوان شکر رو با یه لیوان آب رو حرارت میذاریم و اجازه میدیم بجوشه و شکر آب شه ولی هم نمیزنیم وقتی کم کم به قوام لازم رسید یه قاشق مرباخوری آبلیمو و یا یک چهارم چایخوری جوهر لیمو همراه دو قاشق گلوکز و یه قاشق زعفران دمکرده و چهار قاشق گلاب می ریزیم. وقتی شربت به غلظت عسل رقیق رسید خاموش می کنیم چون وقتی سرد بشه غلیظتر میشه. توجه کنید که اگه شربت خیلی رقیق باشه باعث میشه زولبیا بامیه نرم بشه و اگه زیادی سفت و غلیظ باشه نمیتونه وارد بافت شیرینی بشه.

آموزش زولبیا و بامیه خانگی

آموزش زولبیا و بامیه خانگی

آموزش زولبیا و بامیه خانگی

آموزش زولبیا و بامیه خانگی

منبع : shahrzad.pshahbaz@

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)